Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Ceny treści dla Internetu. Raport z sieci
29 grudzień 2014
Firmy zajmujące się profesjonalnym dostarczaniem treści dla Internetu rzadko podają ceny swoich usług przed poznaniem  merytorycznych i technicznych wymagań zlecenia (Por http://www.info-office.pl/info-magazyn/ile-kosztuje-dobra-e-tresc.html). Raczej dokonują wyceny w oparciu o szczegółowe rozpoznanie wymagań klienta. Często są  one uściślane na podstawie rozmów wstępnych czy specjalnych dokumentów, które konkretyzują wymagania zleceniodawcy (tzw. briefów).
 

Treści amatorskie i automatyczne tanie jak żurek

Inaczej jest w przypadku amatorów pisania do sieci czy firm wykorzystujących automaty lub półautomaty do generowania „unikatowych treści”.  Ci pierwsi, zwabieni  jedynym wymogiem „lekkości pióra”, próbują ulokować się na rynku pobierając symboliczne opłaty. Drudzy zaś z góry są w stanie wycenić wartość pracy swoich  automatów (inaczej mikserów, generatorów) – mieszarek synonimów, fraz, tekstów. Zwykle nie przewidują żadnej elastyczności swoich usług. No może zwiększenie ilości generowanych tekstów czy stron zapleczowych. Porównaj.

 

Czy  oferowane teksty są jednak rzeczywiście unikatowe?

Niezależnie od tego, co piszą o jakości oferowanych tekstów ich autorzy czy dystrybutorzy, w tym  o ich unikatowości,   o ich rzeczywistej jakości  mogą świadczyć :

• procedura zamawiania tekstów/ w tym pytania o materiały źródłowe i czas realizacji zamówienia

• gwarancja autorstwa

• gwarancja  przynajmniej jednej bezpłatnej poprawki na życzenie zleceniodawcy

• cena


Orientacyjne ceny

Rozpoznaniem objęto wachlarz tekstów  dedykowanych SEO, PR-owi i marketingowi, dostępnych aktualnie  na rynku usług związanych z content marketingiem i copywritingiem. 


Orientacyjne ceny treści w sieci  ( za 1000 znaków, bez VAT)


Rodzaj tekstu Cena ( zł) Uwagi
precle (teksty pre-sell) 1 – 8,50

Cenę znacznie
obniżają zamówienia 
w zestawach.

 
(Przy zamówieniu 50 sztuk, cena jednej sztuki może
być niższa nawet o 2,50).

Na Allegro pakiet 1500 precli  można nabyć za 260,00.
teksty SEO
(tzw. zapleczowe)
w języku polskim
2,00 – 4,00

Cenę znacznie obniżają zamówienia w zestawach.

 
Na Allegro pakiet
40 stron zapleczowych
z 5 „unikatowymi” tekstami można nabyć za 369,00.

 

teksty SEO
(tzw. zapleczowe)
w języku angielskim

 
11,00 – 13,00  
strony SEO
z tzw. tekstami zapleczowymi
w języku  polskim
 5 podstron z tekstami „wysokiej jakości” – 40-45 zł + 23% VAT

10 podstron z tekstami wysokiej jakości – 75-90 zł + 23% VAT

15 podstron z tekstami wysokiej jakości  – 110-135 zł + 23% VAT

5 podstron z tekstami słabszej– 20-25 zł + 23% VAT

10 podstron z tekstami słabszej jakości – 40-50 zł + 23% VAT

15 podstron z tekstami słabszej jakości 60-75 zł + 23% VAT
 

 
Strony zwykle są oparte na darmowych szablonach WordPress.

Na ogół oferowana jest
także możliwość ich wykonania na darmowych specjalnie przygotowanych szablonach html,
w których całą treść dodaje
się w jednym pliku PHP.

Często w cenę usługi 
wliczone jest dodanie
metatagów – opisów 
oraz słów  kluczowych.
 
 
strony SEO
 z tzw.  tekstami zapleczowymi
w języku angielskim 
5 podstron z tekstami wysokiej jakości – 80-100 zł + 23% VAT

10 podstron  z tekstami wysokiej jakości – 175-190 zł + 23% VAT

15 podstron  z tekstami
wysokiej jakości – 230-280 zł + 23% VAT

5 podstron z tekstami słabszej jakości  – 50-60 zł + 23% VAT

10 podstron z tekstami słabszej jakości  – 95-110 zł + 23% VAT

15 podstron z tekstami słabszej jakości (15 podstron) – 145-160 zł + 23% VAT
 

 
 
teksty synonimiczne
do mieszarek
3,00 – 5,00 Mieszarka synonimów
to narzędzie pozwalające na generowanie tekstów z  synonimów
zagnieżdżonych
w znacznikach.

Z jednego artykułu można wygenerować
kilkanaście
„unikalnych artykułów”.

Mieszarka generuje tytuły, jeśli wypisze się obok tytuły oddzielone znakiem #,
wylosuje jeden z nich.

Mieszarka potrafi zamieniać kolejnością akapity.
Wystarczy, że każdy akapit zostanie oddzielony pustą
linijką, a wygenerowany
artykuł będzie inaczej skomponowany.

 

artykuł  autorski słabej jakości 
5.00 – 15,00  

artykuł autorski  wysokiej jakości
 
20,00 –300,00  

artykuł sprzedażowy/ oferta handlowa 
 
od 30,00  

opis produktów, usług, firm
 
od 25,00  

treści  mailingowe,  ulotkowe, katalogowe
 
od 40,00  
artykuł sponsorowany 20, 00 – 300, 00 Zwykle  każda kolejna modernizacja
jest wyceniana na  ok. 40 zł

artykuł ekspercki

 
30, 00 – 500,00  

artykuł dziennikarski 
( news, przegląd, felieton, recenzja, wywiad)

 
od 80.00  

reportaż
(dla mediów klasycznych, na stronę WWW, na targi, szkolenia, itd...)

 
350,00 – 790,00 Cena zwykle nie obejmuje kosztów dodatkowych jak: ankietowanie, dojazdy,
zdjęcia,
 treści  literackie:
wiersze, rymowanki, eseje, opowiadania


 
(o produkcie, firmie, na specjalne okazje, dla klientów, partnerów, z okazji świąt, jubileuszów,  na stronę WWW, do kampanii reklamowej)

 
390,00 – 790,00   
prowadzenie
bloga firmowego
(do  8 wpisów miesięcznie) 
od 300,00
(to wyjatkowa okazja)
Za usługi blogowe powyżej 1000,00  zwykle  można uzyskać rabat.

W abonamencie może być taniej.

obsługa profilu na Facebooku
   (5 postów tygodniowo)

 
189,00 – 300,00  

Pola mediacji cen

Wskazane ceny zwykle możne mediować, biorąc pod uwagę:

  • wielkości i stałość  zleceń / pakiety, abonamenty, korzystanie ze zintegrowanych usług

  • szybkość akceptacji wykonanej pracy   (po pierwszej, drugiej lub trzeciej prezentacji)

  • przystąpienie do programu poleceń ( ok. 5% zniżki)














 

drukuj artykuł
Marketing narracyjny: humanistyczny i kreacyjny
03 listopad 2014
O powodach, dla których warto zainwestować w... czytaj więcej
Czy można zdobyć pozycję w Internecie z dnia na dzień?
18 grudzień 2014
„Wyszukiwarka to dzisiejszy odpowiednik poczty lub... czytaj więcej
Re: blogowanie w firmie
01 lipiec 2015
1. Z jakich powodów firma powinna prowadzić... czytaj więcej
Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
O blogowym wspieraniu marki osobistej i firmy. czytaj więcej
6 korzyści z autorskiego słownika na WWW
11 maj 2015
Własne słowniki, leksykony czy terminarze publikuje na... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail