Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

6 argumentów w obronie marketingu narracyjnego
08 wrzesień 2015
By podeprzeć przekonanie o sile narracji w budowaniu marek i sprzedawaniu, warto odwołać się do mądrości zbiorowej albo dawnych lub współczesnych autorytetów.

Ten pierwszy przypadek – to mądrość przysłów. Wystarczy przywołać choćby te wzięte z Ameryki – ojczyzny marketingowego storytellingu: „Fakty przekonują, historie sprzedają” albo „Przedstaw mi fakty, nauczę się. Powiedz mi prawdę, uwierzę. Ale opowiedz mi historię, a zawładniesz moim sercem na zawsze”.

Można też inaczej, spojrzeć za siebie albo posłuchać współczesnych. Oto krótka lista ważnych, dawnych albo wręcz przeciwnie – dzisiejszych wypowiedzi motywujących do próbowania storytellingu w komunikacji marketingowej, marketingowo-wizerunkowej lub wizerunkowej :
  1. „Ci, którzy opowiadają historie, rządzą społeczeństwem”.
    ( Platon, 427–347 p.n.e.)
  2. „W świecie ponowoczesnym historie i spektakle stają się równie ważne, a może ważniejsze niż fakty i postacie”.
    (Jeremy Rifkin, 2003.)
  3. „Podstawowe elementy fikcji są produktem fundamentalnego, nieusuwalnego zainteresowania, które istoty ludzkie wykazują w stosunku do miłości, śmierci, przygód, rodziny, sprawiedliwości
    i przeciwności losu”.

    (Denis Sutton, 2005.)
  4. „Ludzie uwielbiają słuchać historii. Ta praktyka sięga do prymitywnych czasów plemiennych, gdy wszyscy gromadzili się wokół ogniska. Dzięki mediom społecznościowym konsumenci przez cały czas zachowują pełną kontrolę. W każdej chwili możesz ich stracić, gdy przestaniesz być fascynujący. Opowiadam historie po to, by zwrócić uwagę ludzi a następnie ją utrzymać”.
    (Matt Weiss, 2011.)
  5. „Historie nadają firmie ludzkie oblicze i sprawiają, że można o niej opowiadać zarówno w Internecie, jak i w rzeczywistym świecie. Można je pokazywać w formie tekstowej, lecz często najlepiej opowiada się za pośrednictwem obrazów i filmów. Mogą być mówione przez klientów, pracowników lub menadżerów – muszą jednak być autentyczne”.
    (Dave Kerpen, autor książki Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku, 2011.)
  6. „Wierzę głęboko, że najszybciej znajdujemy rozwiązania naszych problemów i uczymy się nowych rzeczy, słuchając opowieści innych. […] Wierzę w moc opowieści, które są ważne w świecie twardego biznesu”.
    (Joanna Malinowska-Parzydło, autorka książki Jesteś marką, 2015.)


 

drukuj artykuł
Re: blogowanie w firmie
01 lipiec 2015
1. Z jakich powodów firma powinna prowadzić... czytaj więcej
Czy można zdobyć pozycję w Internecie z dnia na dzień?
18 grudzień 2014
„Wyszukiwarka to dzisiejszy odpowiednik poczty lub... czytaj więcej
9 wyróżników komunikacji blogowej
15 wrzesień 2015
Blog prowadzić każdy może, jeden lepiej, a drugi... czytaj więcej
Marketing narracyjny, czyli jak się wyróżnić z tłumu
07 wrzesień 2015
Opowiadanie własnych  historii i eksportowanie ich w... czytaj więcej
Jak skupić uwagę, pozyskać dobre rekomendacje i linki
02 czerwiec 2015
Jeden z wypróbowanych sposobów budowania... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail