Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

6 argumentów w obronie marketingu narracyjnego
08 wrzesień 2015
By podeprzeć przekonanie o sile narracji w budowaniu marek i sprzedawaniu, warto odwołać się do mądrości zbiorowej albo dawnych lub współczesnych autorytetów.

Ten pierwszy przypadek – to mądrość przysłów. Wystarczy przywołać choćby te wzięte z Ameryki – ojczyzny marketingowego storytellingu: „Fakty przekonują, historie sprzedają” albo „Przedstaw mi fakty, nauczę się. Powiedz mi prawdę, uwierzę. Ale opowiedz mi historię, a zawładniesz moim sercem na zawsze”.

Można też inaczej, spojrzeć za siebie albo posłuchać współczesnych. Oto krótka lista ważnych, dawnych albo wręcz przeciwnie – dzisiejszych wypowiedzi motywujących do próbowania storytellingu w komunikacji marketingowej, marketingowo-wizerunkowej lub wizerunkowej :
  1. „Ci, którzy opowiadają historie, rządzą społeczeństwem”.
    ( Platon, 427–347 p.n.e.)
  2. „W świecie ponowoczesnym historie i spektakle stają się równie ważne, a może ważniejsze niż fakty i postacie”.
    (Jeremy Rifkin, 2003.)
  3. „Podstawowe elementy fikcji są produktem fundamentalnego, nieusuwalnego zainteresowania, które istoty ludzkie wykazują w stosunku do miłości, śmierci, przygód, rodziny, sprawiedliwości
    i przeciwności losu”.

    (Denis Sutton, 2005.)
  4. „Ludzie uwielbiają słuchać historii. Ta praktyka sięga do prymitywnych czasów plemiennych, gdy wszyscy gromadzili się wokół ogniska. Dzięki mediom społecznościowym konsumenci przez cały czas zachowują pełną kontrolę. W każdej chwili możesz ich stracić, gdy przestaniesz być fascynujący. Opowiadam historie po to, by zwrócić uwagę ludzi a następnie ją utrzymać”.
    (Matt Weiss, 2011.)
  5. „Historie nadają firmie ludzkie oblicze i sprawiają, że można o niej opowiadać zarówno w Internecie, jak i w rzeczywistym świecie. Można je pokazywać w formie tekstowej, lecz często najlepiej opowiada się za pośrednictwem obrazów i filmów. Mogą być mówione przez klientów, pracowników lub menadżerów – muszą jednak być autentyczne”.
    (Dave Kerpen, autor książki Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku, 2011.)
  6. „Wierzę głęboko, że najszybciej znajdujemy rozwiązania naszych problemów i uczymy się nowych rzeczy, słuchając opowieści innych. […] Wierzę w moc opowieści, które są ważne w świecie twardego biznesu”.
    (Joanna Malinowska-Parzydło, autorka książki Jesteś marką, 2015.)


 

drukuj artykuł
Unikatowe, unikalne czy tylko niezduplikowane treści ?
19 styczeń 2015
...wcieliliśmy w życie naszą wewnętrzną normę dobrych... czytaj więcej
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
14 październik 2014
O korzyściach z prowadzenia bloga firmowego. czytaj więcej
Content marketing, czyli szkoła konsekwencji
24 maj 2015
Jedną z przyczyn porażek strategii content marketingowych... czytaj więcej
Chwyty i triki opisów kategorii produktów
06 sierpień 2015
Język bezpośrednich korzyści to nie wszystko. Trzeba je... czytaj więcej
Ceny treści dla Internetu. Raport z sieci
29 grudzień 2014
Rozpoznaniem objęto szeroki wachlarz tekstów... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail