Słowo „unikatowość” w środowisku profesjonalistów SEO i marketingu on-line wyjątkowo spopularyzował algorytm Pingwin 3.0. Algorytm ten wszedł w życie 18 października 2014 roku. Ten algorytm, zarządzający widzialnością witryny w sieci, oprócz zmiany myślenia o pozycjonowaniu oraz optymalizacji www i marketingu on-line, spowodował wszechobecność dwóch przymiotników: unikatowy i unikalny. Dodajmy jeszcze, że chodzi tu o złączenie obu przymiotników ze słowami: content, zawartość, treści.
Te przewijające się przez sieć frazy unikatowy (unikalny) content czy unikatowe (unikalne) treści zdradzają gorący przedmiot pożądania dzisiejszego SEO, internetowego budowania wizerunku oraz marketingu.
Unikatowy, czyli jaki….
I tak oto Google sprowokowała dyskusję nad zakresem znaczeniowym rzeczownika unikat oraz przymiotników: unikatowy i unikalny. Paradoksalność tej sytuacji polega na tym, że ta dyskusja toczy się po oficjalnym ogłoszeniu śmierci oryginałów oraz unikatów i królowania łatwo dostępnych kopii, reprodukcji, duplikatów.
Unikatowy to przymiotnik, który daje się wywieść od łac. słów: unicus – jedyny lub unicum – unikat, osobliwość, rarytas, biały kruk. Unikatowy znaczy więc wyjątkowy, niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju (lub gatunku), to także ekscentryczny.
Często uważa się, że unikatowy to synonim unikalnego. Choć trzeba pamiętać o tym, że większość użytkowników naszego języka nie akceptuje słowa unikalny. Co więcej, proponuje usunięcie go z polszczyzny. Warto nadmienić, że użytkownicy ci czynią to wbrew orzeczeniom językowych ekspertów i definicjom różnych słowników poprawnej polszczyzny. Ci ostatni oba słowa uważają bowiem za synonimy.
W szerokim znaczeniu unikatowy to na pewno przeciwieństwo kopii, zduplikowania, lustrzanego odbicia, powtórzenia choćby w przypadku afiliacji.
Unikatowy to przymiotnik, który daje się wywieść od łac. słów: unicus – jedyny lub unicum – unikat, osobliwość, rarytas, biały kruk. Unikatowy znaczy więc wyjątkowy, niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju (lub gatunku), to także ekscentryczny.
Często uważa się, że unikatowy to synonim unikalnego. Choć trzeba pamiętać o tym, że większość użytkowników naszego języka nie akceptuje słowa unikalny. Co więcej, proponuje usunięcie go z polszczyzny. Warto nadmienić, że użytkownicy ci czynią to wbrew orzeczeniom językowych ekspertów i definicjom różnych słowników poprawnej polszczyzny. Ci ostatni oba słowa uważają bowiem za synonimy.
W szerokim znaczeniu unikatowy to na pewno przeciwieństwo kopii, zduplikowania, lustrzanego odbicia, powtórzenia choćby w przypadku afiliacji.
Unikatowe treści
Rzecz jasna, że w świecie SEO, działań wizerunkowych i marketingowych tak samo trudno o unikaty jak gdziekolwiek indziej. A poza tym prawdziwie unikatowe treści wymagają określonego potencjału wiedzy, doświadczenia, kreatywności, świadomości technologicznej i komunikacyjnej oraz nakładu czasu. I naprawdę nie można ich stworzyć, a tym samym nabyć za grosze.
Stąd też, jeśli o unikatowych treściach mówi ekspert od SEO, to ma
w większości wypadków ma na myśli ich unikatowość formalną, brak śladów bezpośredniego skopiowania (czy autoskopiowania) lub zduplikowania. Zwykle jednak nie wyklucza na przykład automatycznego synonimizowania, rodzaju zamaskowanego duplikowania.
w większości wypadków ma na myśli ich unikatowość formalną, brak śladów bezpośredniego skopiowania (czy autoskopiowania) lub zduplikowania. Zwykle jednak nie wyklucza na przykład automatycznego synonimizowania, rodzaju zamaskowanego duplikowania.
Tymczasem wszystkie działania Google zmierzają do promowania stron z prawdziwie autorską zawartością, a przy tym spełniających szereg innych kryteriów związanych z treścią, jak:
- aktualność
- autentyczność
- atrakcyjność
- angażujące wartości dodane (estetyczne, edukacyjne, rozrywkowe)
My nawet wcieliliśmy w życie naszą wewnętrzną normę dobrych treści dla SEO, wizerunku i marketingu – normę 5 A.