Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? To pytanie, które zadaje sobie każdy, kto zajmuje się  sieciowymi treściami i  jako autor, i jako wydawca. Pytanie to  jest szczególnie ważne dziś, gdy Internet umożliwia  publikowanie  bez  żadnych ograniczeń, w tym  bez granic dla wielkości  wierszy, akapitów, stron… Tymczasem  długość tekstu  jest jednym z warunków jego sieciowej skuteczności mierzonej  czytelniczo-wyszukiwarkową popularnością.
 

Przyjazność dla  internautów  i Google

Optymalna długość tekstu i  jego wszystkie inne parametry muszą spełniać  warunki przyjazności:  wobec   czytelników  i  wobec  internetowych wyszukiwarek, a zwłaszcza  dominującej wśród użytkowników Internetu wyszukiwarki Google. To ona czyni tekst widzialnym. Nie bez powodu często o sztuce pisania dla sieci mówi się także - googlewriting. No jeszcze, rzecz jasna, musi ta sztuka pisania być funkcjonalna z punktu widzenia jej sieciowych wydawców, spełniając założone przez nich wymagania. To już jednak zupełnie inny wątek  dyskusji o optymalizacji treści publikowanych w Internecie.
 
W  użytkowym pisaniu dla sieci liczy się nie tylko długość tekstu, ale i  jego tytułu, śródtytułów, akapitów, zdań,  a nawet słów. Stąd  też  spory, a może nawet kluczowy  udział w sieciowym sukcesie tekstu   ma  nie tylko jego treściowa zawartość, ale i  jej redakcja. A polega ona między innymi na redukcji „pustych” słów, zdań czy akapitów, na starannym wyborze tych użytych, skracaniu  ich, porządkowaniu, „kluczowaniu”, nie tylko w imię komunikacyjnej efektowności, ale i sieciowej skuteczności. Przy czym zwięzłość nie może być nigdy wrogiem rzeczowości.
 

4  główne warunki przyjazności dla internautów

W  Internecie  czyta się błyskawicznie,  niecierpliwie, nieuważnie i ….w pionie. Właściwie treść się skanuje, chcąc dotrzeć do pożądanych informacji szybko, najlepiej multimedialnie, z możliwością   płynnego przechodzenia do  sieciowych źródeł i  kontekstów, w myśl zasady  -
''click and flick''. 

Jeśli chcesz poznać warunki przyjazności tekstu dla internautów oraz dla Google, która je odsłania, a także listę  optymalnych długości  dla różnych użytkowych e-tekstów – skontaktuj się z nami:

Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Copywriting a content marketing
15 lipiec 2015
O opywritingu i content marketingu  - w telegraficznym... czytaj więcej
Marketing narracyjny, czyli jak się wyróżnić z tłumu
07 wrzesień 2015
Opowiadanie własnych  historii i eksportowanie ich w... czytaj więcej
Re: blogowanie w firmie
01 lipiec 2015
1. Z jakich powodów firma powinna prowadzić... czytaj więcej
Marketing narracyjny: humanistyczny i kreacyjny
03 listopad 2014
O powodach, dla których warto zainwestować w... czytaj więcej
6 argumentów w obronie marketingu narracyjnego
08 wrzesień 2015
O narracjach w  twardym biznesie ... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail