Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? To pytanie, które zadaje sobie każdy, kto zajmuje się  sieciowymi treściami i  jako autor, i jako wydawca. Pytanie to  jest szczególnie ważne dziś, gdy Internet umożliwia  publikowanie  bez  żadnych ograniczeń, w tym  bez granic dla wielkości  wierszy, akapitów, stron… Tymczasem  długość tekstu  jest jednym z warunków jego sieciowej skuteczności mierzonej  czytelniczo-wyszukiwarkową popularnością.
 

Przyjazność dla  internautów  i Google

Optymalna długość tekstu i  jego wszystkie inne parametry muszą spełniać  warunki przyjazności:  wobec   czytelników  i  wobec  internetowych wyszukiwarek, a zwłaszcza  dominującej wśród użytkowników Internetu wyszukiwarki Google. To ona czyni tekst widzialnym. Nie bez powodu często o sztuce pisania dla sieci mówi się także - googlewriting. No jeszcze, rzecz jasna, musi ta sztuka pisania być funkcjonalna z punktu widzenia jej sieciowych wydawców, spełniając założone przez nich wymagania. To już jednak zupełnie inny wątek  dyskusji o optymalizacji treści publikowanych w Internecie.
 
W  użytkowym pisaniu dla sieci liczy się nie tylko długość tekstu, ale i  jego tytułu, śródtytułów, akapitów, zdań,  a nawet słów. Stąd  też  spory, a może nawet kluczowy  udział w sieciowym sukcesie tekstu   ma  nie tylko jego treściowa zawartość, ale i  jej redakcja. A polega ona między innymi na redukcji „pustych” słów, zdań czy akapitów, na starannym wyborze tych użytych, skracaniu  ich, porządkowaniu, „kluczowaniu”, nie tylko w imię komunikacyjnej efektowności, ale i sieciowej skuteczności. Przy czym zwięzłość nie może być nigdy wrogiem rzeczowości.
 

4  główne warunki przyjazności dla internautów

W  Internecie  czyta się błyskawicznie,  niecierpliwie, nieuważnie i ….w pionie. Właściwie treść się skanuje, chcąc dotrzeć do pożądanych informacji szybko, najlepiej multimedialnie, z możliwością   płynnego przechodzenia do  sieciowych źródeł i  kontekstów, w myśl zasady  -
''click and flick''. 

Jeśli chcesz poznać warunki przyjazności tekstu dla internautów oraz dla Google, która je odsłania, a także listę  optymalnych długości  dla różnych użytkowych e-tekstów – skontaktuj się z nami:

Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Ceny treści dla Internetu. Raport z sieci
29 grudzień 2014
Rozpoznaniem objęto szeroki wachlarz tekstów... czytaj więcej
Content, kontent, treść czy zawartość?
09 kwiecień 2015
Choć trend content marketingowy rozwija się na świecie... czytaj więcej
Opis kategorii produktu
07 sierpień 2015
Jeden z naszych autorskich opisów kategorii produktu... czytaj więcej
Marketing narracyjny, czyli jak się wyróżnić z tłumu
07 wrzesień 2015
Opowiadanie własnych  historii i eksportowanie ich w... czytaj więcej
Copywriting a content marketing
15 lipiec 2015
O opywritingu i content marketingu  - w telegraficznym... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail