Jak pisać, aby sieciowe treści były optymalne? To pytanie, które zadaje sobie każdy, kto zajmuje się sieciowymi treściami i jako autor, i jako wydawca. Pytanie to jest szczególnie ważne dziś, gdy Internet umożliwia publikowanie bez żadnych ograniczeń, w tym bez granic dla wielkości wierszy, akapitów, stron… Tymczasem długość tekstu jest jednym z warunków jego sieciowej skuteczności mierzonej czytelniczo-wyszukiwarkową popularnością.
Przyjazność dla internautów i Google
Optymalna długość tekstu i jego wszystkie inne parametry muszą spełniać warunki przyjazności: wobec czytelników i wobec internetowych wyszukiwarek, a zwłaszcza dominującej wśród użytkowników Internetu wyszukiwarki Google. To ona czyni tekst widzialnym. Nie bez powodu często o sztuce pisania dla sieci mówi się także - googlewriting. No jeszcze, rzecz jasna, musi ta sztuka pisania być funkcjonalna z punktu widzenia jej sieciowych wydawców, spełniając założone przez nich wymagania. To już jednak zupełnie inny wątek dyskusji o optymalizacji treści publikowanych w Internecie.
W użytkowym pisaniu dla sieci liczy się nie tylko długość tekstu, ale i jego tytułu, śródtytułów, akapitów, zdań, a nawet słów. Stąd też spory, a może nawet kluczowy udział w sieciowym sukcesie tekstu ma nie tylko jego treściowa zawartość, ale i jej redakcja. A polega ona między innymi na redukcji „pustych” słów, zdań czy akapitów, na starannym wyborze tych użytych, skracaniu ich, porządkowaniu, „kluczowaniu”, nie tylko w imię komunikacyjnej efektowności, ale i sieciowej skuteczności. Przy czym zwięzłość nie może być nigdy wrogiem rzeczowości.
4 główne warunki przyjazności dla internautów
W Internecie czyta się błyskawicznie, niecierpliwie, nieuważnie i ….w pionie. Właściwie treść się skanuje, chcąc dotrzeć do pożądanych informacji szybko, najlepiej multimedialnie, z możliwością płynnego przechodzenia do sieciowych źródeł i kontekstów, w myśl zasady -
''click and flick''.
Jeśli chcesz poznać warunki przyjazności tekstu dla internautów oraz dla Google, która je odsłania, a także listę optymalnych długości dla różnych użytkowych e-tekstów – skontaktuj się z nami:
''click and flick''.
Jeśli chcesz poznać warunki przyjazności tekstu dla internautów oraz dla Google, która je odsłania, a także listę optymalnych długości dla różnych użytkowych e-tekstów – skontaktuj się z nami:
Aby uzyskać dostęp skontaktuj się z Info -Office ...