Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Opisy produktów, czyli skuteczne sprzedawanie
30 lipiec 2015
Wyobrażacie sobie sklep internetowy z samymi zdjęciami, bez opisów produktów? Mimo, że kochacie zdjęcia, to pewnie nie bardzo chcecie kupować wyłącznie na ich podstawie?

Zdjęcia bez słów, uwodząc wyglądem produktu, nie mówią bowiem
o nim w sposób istotny. Nie mówią nic o jego kluczowych parametrach (szczegółach), o wyróżniających go funkcjonalnościach, o miejscu wśród aktualnych mód i trendów, o jego producencie. Nic nie mówią
o jego USP, czyli o unikatowej wartości oferty.

Klient potrzebuje opisów

Zdjęcia stanowiąc obrazową zachętę – rodzaj wizualnego wabika (obrazowego aperitifu), by efektywnie sprzedawały potrzebują słownych treści. Niemniej, na nieopisane lub źle opisane zdjęcia ślepa jest i "Google", i inne wyszukiwarki. Prawdziwych korzyści ani sprzedażowych, ani pozycjonujących w Sieci (a jedno i drugie to system naczyń wyjątkowo połączonych), ani wizerunkowych nie daje też wykorzystywanie opisów nieautorskich, powielonych ze sklepów siostrzanych, skopiowanych z materiałów dostarczonych przez producenta lub hurtownię, ale też przekazanych w identycznej treści do porównywarek cen.

A zatem zdjęcia produktów wymagają indywidualnych i funkcjonalnych opisów. Tak jak funkcjonalnych opisów czy transkrypcji wymagają filmy wideo czy prezentacje, by mogły być odnajdywane przez ludzi szukających treści w nich zawartych. By były prawdziwym mostem pomiędzy oferującym a poszukującym.



Ry. 1 Nasz slogan: Zdjęcia uwodzą - opisy sprzedają.


Do najlepszych łączników pomiedzy oferującym a sprzedającym raczej nie należą te wygenerowane automatycznie. Zdjęcia produktów w e-sklepach wymagają opisów autorskich, interesujących, użytecznych, które mogą przez swoje słowa i frazy i uwidocznić ofertę w Sieci, i zachęcić do dokonania zakupu. Takie opisy muszą więc posiadać wartości: wyszukiwawcze, informacyjne
i marketingowe.

Dobre opisy dla e-sklepów wymagają połączenia umiejętności klasycznego copywritingu i seo copywritingu. Wymagają  świadomości jak pisać, by przyciągnąć i zatrzymać uwagę, rozwiać zakupowe wątpliwości, wezwać do akcji - dalszej nawigacji lub zakupu.Czasami drobnostka, nawet zwykły szyk słów we frazach kluczowych może przesądzić o mniejszym lub większym ruchu
w e-sklepie.

 

Dobre drzewo opisów to połowa sukcesu

Dobry sklep internetowy wymaga opisów:
produktów
kategorii produktów.


Niektóre e-sklepy w mistrzowski sposób rozwijają opisy przechodząc od jak najszerszej kategorii, w której lokuje się dany produkt do coraz bardziej zawężonych, na technicznym opisie poszczególnych produktów skończywszy. Klasyczny przykład rozczłonkowania opisu produktu, wzięty z jednego e-sklepu, jednego z liderów e-sprzedaży:
Obuwie
Buty damskie
Trampki damskie:
trampki niskie,
trampki wysokie,
buty skejtowe.

 
Takie stopniowanie opisu produktu ma szereg zalet nawigacyjnych, marketingowych i informacyjnych. Między innymi pozwala na podzielenie narracji o produkcie na przyjazne fragmenty, operujące informacjami i obietnicami  o różnym stopniu ogólności, a przede wszystkim  pozwala na naturalne operowanie wachlarzem słów i fraz z tzw. długiego ogona.
drukuj artykuł
Evergreen content, czyli wiecznie aktualny
09 lipiec 2015
Choć dziś, w czasach ciągłego przepływu idei i... czytaj więcej
Recykling treści
13 październik 2015
 O  „przepłukiwaniu” treści, nowym... czytaj więcej
Content, kontent, treść czy zawartość?
09 kwiecień 2015
Choć trend content marketingowy rozwija się na świecie... czytaj więcej
Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
O blogowym wspieraniu marki osobistej i firmy. czytaj więcej
6 korzyści z unikatowych treści na firmowej WWW
25 maj 2015
Po co małej i lokalnej firmie strona WWW i po co jej... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail