Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Opisy produktów, czyli skuteczne sprzedawanie
30 lipiec 2015
Wyobrażacie sobie sklep internetowy z samymi zdjęciami, bez opisów produktów? Mimo, że kochacie zdjęcia, to pewnie nie bardzo chcecie kupować wyłącznie na ich podstawie?

Zdjęcia bez słów, uwodząc wyglądem produktu, nie mówią bowiem
o nim w sposób istotny. Nie mówią nic o jego kluczowych parametrach (szczegółach), o wyróżniających go funkcjonalnościach, o miejscu wśród aktualnych mód i trendów, o jego producencie. Nic nie mówią
o jego USP, czyli o unikatowej wartości oferty.

Klient potrzebuje opisów

Zdjęcia stanowiąc obrazową zachętę – rodzaj wizualnego wabika (obrazowego aperitifu), by efektywnie sprzedawały potrzebują słownych treści. Niemniej, na nieopisane lub źle opisane zdjęcia ślepa jest i "Google", i inne wyszukiwarki. Prawdziwych korzyści ani sprzedażowych, ani pozycjonujących w Sieci (a jedno i drugie to system naczyń wyjątkowo połączonych), ani wizerunkowych nie daje też wykorzystywanie opisów nieautorskich, powielonych ze sklepów siostrzanych, skopiowanych z materiałów dostarczonych przez producenta lub hurtownię, ale też przekazanych w identycznej treści do porównywarek cen.

A zatem zdjęcia produktów wymagają indywidualnych i funkcjonalnych opisów. Tak jak funkcjonalnych opisów czy transkrypcji wymagają filmy wideo czy prezentacje, by mogły być odnajdywane przez ludzi szukających treści w nich zawartych. By były prawdziwym mostem pomiędzy oferującym a poszukującym.



Ry. 1 Nasz slogan: Zdjęcia uwodzą - opisy sprzedają.


Do najlepszych łączników pomiedzy oferującym a sprzedającym raczej nie należą te wygenerowane automatycznie. Zdjęcia produktów w e-sklepach wymagają opisów autorskich, interesujących, użytecznych, które mogą przez swoje słowa i frazy i uwidocznić ofertę w Sieci, i zachęcić do dokonania zakupu. Takie opisy muszą więc posiadać wartości: wyszukiwawcze, informacyjne
i marketingowe.

Dobre opisy dla e-sklepów wymagają połączenia umiejętności klasycznego copywritingu i seo copywritingu. Wymagają  świadomości jak pisać, by przyciągnąć i zatrzymać uwagę, rozwiać zakupowe wątpliwości, wezwać do akcji - dalszej nawigacji lub zakupu.Czasami drobnostka, nawet zwykły szyk słów we frazach kluczowych może przesądzić o mniejszym lub większym ruchu
w e-sklepie.

 

Dobre drzewo opisów to połowa sukcesu

Dobry sklep internetowy wymaga opisów:
produktów
kategorii produktów.


Niektóre e-sklepy w mistrzowski sposób rozwijają opisy przechodząc od jak najszerszej kategorii, w której lokuje się dany produkt do coraz bardziej zawężonych, na technicznym opisie poszczególnych produktów skończywszy. Klasyczny przykład rozczłonkowania opisu produktu, wzięty z jednego e-sklepu, jednego z liderów e-sprzedaży:
Obuwie
Buty damskie
Trampki damskie:
trampki niskie,
trampki wysokie,
buty skejtowe.

 
Takie stopniowanie opisu produktu ma szereg zalet nawigacyjnych, marketingowych i informacyjnych. Między innymi pozwala na podzielenie narracji o produkcie na przyjazne fragmenty, operujące informacjami i obietnicami  o różnym stopniu ogólności, a przede wszystkim  pozwala na naturalne operowanie wachlarzem słów i fraz z tzw. długiego ogona.
drukuj artykuł
6 głównych przykazań działań na Facebooku
20 sierpień 2015
Stworzenie wpisu to ćwierć sukcesu, jego dalsze dobre... czytaj więcej
6 korzyści z autorskiego słownika na WWW
11 maj 2015
Własne słowniki, leksykony czy terminarze publikuje na... czytaj więcej
Trzy odsłony content marketingu
30 marzec 2015
Sama książka jest próbą zreferowania wszystkiego,... czytaj więcej
6 korzyści z unikatowych treści na firmowej WWW
25 maj 2015
Po co małej i lokalnej firmie strona WWW i po co jej... czytaj więcej
Chwyty i triki opisów kategorii produktów
06 sierpień 2015
Język bezpośrednich korzyści to nie wszystko. Trzeba je... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail