Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Długi ogon
30 lipiec 2015

„Długi ogon” – pojęcie odnoszone pierwotnie do branży rozrywki i mediów. Obecnie z powodzeniem daje się zastosować wszędzie, gdzie istnieje jakiekolwiek zróżnicowanie oferowanych produktów. Teoria "długiego ogona" w sposób szczególny wykorzystywana jest w technikach optymalizacji stron WWW dla wyszukiwarek oraz w reklamie GoogleAdwords, a także w content marketingu.

 

Pojęcie stworzył i rozwinął Chris Anderson, autor książki The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More (2006). W Polsce książka funkcjonuje pod tytułem Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma swój głos (2008). Samo pojęcie i teoria długiego ogona zostały jednak stworzone i spopularyzowane już w 2004 roku, w publikacji zamieszczonej w „Wired”, czasopiśmie nowych technologii. Anderson, budując teorię długiego ogona, wykorzystał koncepcję skutecznych narzędzi sprzedaży detalicznej w sieci towarów o niskim potencjale podaży, którą stworzył Jeff Bezos i  rozwijał od 1994 roku.

Najważniejsze tezy teorii długiego ogona:

  • liczba towarów w podaży jest dużo większa niż się powszechnie wydaje („ogon jest długi”),

  • zjawisko to można wpisać w strategię funkcjonowania niemal każdej firmy,

  • suma nisz rynkowych stanowi całkiem poważny rynek.


Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Blook
11 październik 2015
Blook (z ang. blog +book) to książka, która... czytaj więcej
Dooced
20 październik 2014
Slactywizm
05 luty 2015
O słowotwórczej (i nie tylko!) sile Facebooka. czytaj więcej
Indeks FOG
29 październik 2014
FOG, czyli indeks czytelności czytaj więcej
Z historii, natury i używania Twittera
23 listopad 2014
Jesteś nikim, jeśli nie ma cię na Twitterze? czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail