Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Długi ogon
30 lipiec 2015

„Długi ogon” – pojęcie odnoszone pierwotnie do branży rozrywki i mediów. Obecnie z powodzeniem daje się zastosować wszędzie, gdzie istnieje jakiekolwiek zróżnicowanie oferowanych produktów. Teoria "długiego ogona" w sposób szczególny wykorzystywana jest w technikach optymalizacji stron WWW dla wyszukiwarek oraz w reklamie GoogleAdwords, a także w content marketingu.

 

Pojęcie stworzył i rozwinął Chris Anderson, autor książki The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More (2006). W Polsce książka funkcjonuje pod tytułem Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma swój głos (2008). Samo pojęcie i teoria długiego ogona zostały jednak stworzone i spopularyzowane już w 2004 roku, w publikacji zamieszczonej w „Wired”, czasopiśmie nowych technologii. Anderson, budując teorię długiego ogona, wykorzystał koncepcję skutecznych narzędzi sprzedaży detalicznej w sieci towarów o niskim potencjale podaży, którą stworzył Jeff Bezos i  rozwijał od 1994 roku.

Najważniejsze tezy teorii długiego ogona:

  • liczba towarów w podaży jest dużo większa niż się powszechnie wydaje („ogon jest długi”),

  • zjawisko to można wpisać w strategię funkcjonowania niemal każdej firmy,

  • suma nisz rynkowych stanowi całkiem poważny rynek.


Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Z prahistorii Google
01 grudzień 2014
Dla dodania otuchy wszelkim innowatorom. czytaj więcej
Syndrom hameliński
24 kwiecień 2014
Syndrom hameliński czytaj więcej
Romantyczna idea bloga
11 maj 2015
Idea bloga liczy ponad 178 lat. czytaj więcej
Ludzka Pandora
22 marzec 2015
Sieć psychograficzna, czyli marzenie o idealnej sieci... czytaj więcej
Blook
11 październik 2015
Blook (z ang. blog +book) to książka, która... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail