Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Długi ogon
30 lipiec 2015

„Długi ogon” – pojęcie odnoszone pierwotnie do branży rozrywki i mediów. Obecnie z powodzeniem daje się zastosować wszędzie, gdzie istnieje jakiekolwiek zróżnicowanie oferowanych produktów. Teoria "długiego ogona" w sposób szczególny wykorzystywana jest w technikach optymalizacji stron WWW dla wyszukiwarek oraz w reklamie GoogleAdwords, a także w content marketingu.

 

Pojęcie stworzył i rozwinął Chris Anderson, autor książki The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More (2006). W Polsce książka funkcjonuje pod tytułem Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma swój głos (2008). Samo pojęcie i teoria długiego ogona zostały jednak stworzone i spopularyzowane już w 2004 roku, w publikacji zamieszczonej w „Wired”, czasopiśmie nowych technologii. Anderson, budując teorię długiego ogona, wykorzystał koncepcję skutecznych narzędzi sprzedaży detalicznej w sieci towarów o niskim potencjale podaży, którą stworzył Jeff Bezos i  rozwijał od 1994 roku.

Najważniejsze tezy teorii długiego ogona:

  • liczba towarów w podaży jest dużo większa niż się powszechnie wydaje („ogon jest długi”),

  • zjawisko to można wpisać w strategię funkcjonowania niemal każdej firmy,

  • suma nisz rynkowych stanowi całkiem poważny rynek.


Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Indeks FOG
29 październik 2014
FOG, czyli indeks czytelności czytaj więcej
Romantyczna idea bloga
11 maj 2015
Idea bloga liczy ponad 178 lat. czytaj więcej
Z historii, natury i używania Twittera
23 listopad 2014
Jesteś nikim, jeśli nie ma cię na Twitterze? czytaj więcej
Syndrom hameliński
24 kwiecień 2014
Syndrom hameliński czytaj więcej
Dooced
20 październik 2014
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail