Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Content marketing: 2016
19 styczeń 2016
Zapewne 1000 razy słyszeliście, że dzisiaj nie da się prowadzić ani skutecznego PR-u, ani skutecznego marketingu, ignorując Internet. Mówiąc ściślej, ignorując własny content w Internecie. A mówiąc inaczej, ze specjalną dedykacją dla obrońców polszczyzny –  nie da się budować marki i sprzedawać, ignorując potrzebę autorskiego kontentu albo po prostu autorskich treści.

Słyszeliście więc pewnie, że autorski content w dwóch ubiegłych latach był utożsamiany z jądrem nowoczesnego marketingu. A jak będzie w 2016?

Jeśliby wierzyć prognozom obserwatorów rynku content marketingu, można by powiedzieć, że wielkich zmian nie należy oczekiwać. No może z tą jedną i wcale niedrobną – treści od marek muszą być lepsze, skuteczniejsze, otwarte na aktywność użytkowników. Reszta raczej pozostanie bez zmian. No może jeszcze bardziej niż dotąd zostaną ze sobą powiązane: content marketing, aktywność
w mediach społecznościowych i PR.

 

9 głównych tendencji w content marketigu w roku 2016


Z obserwacji własnych i lektury drobnych i rozległych wzmianek, artykułów
i prezentacji obserwatorów rynku content marketingu, wyłania się taka oto lista wzrostów, z którymi z dużym prawdopodobieństwem będziemy mieć do czynienia w 2016:


 
  • Wzrośnie jakość treści od marek, co spowoduje: wzrost kosztów content marketingu i wzrost perspektyw dla dobrych specjalistów tworzących treści (ekspertów, copywriterów, redaktorów, korektorów, content designerów).
     
  • Wzrośnie świadomość, że content marketing to treści w sposób szczególny związane z długoterminową strategią komunikacji marki – improwizacja zdecydowanie odchodzi do lamusa.
     
  • Wzrośnie nacisk na dystrybucję treści – dobrze zaplanowaną
    i wielokanałową oraz na budowanie publiczności marki.

     
  • Wzrośnie znaczenie treści generowanych przez użytkowników (UGC, user-generated content).
     
  • Wzrośnie potrzeba tworzenia treści interaktywnych.
     
  • Wzrośnie popularność treści wideo, co więcej staną się one podstawową formą przekazu dla wszystkich marek – nawet tych z branży B2B.  Z Youtube będą konkurować: Facebook Live, wideo na Twitterze, Periscope, Blab, Instagram oraz Vine.
     
  • Wzrośnie ilość powiązań content marketingu z reklamą natywną (native advertising) – nieagresywną, naturalną, odnajdywaną przez potencjalnych klientów w miejscach przez nich wyszukanych.
     
  • Wzrośnie znaczenia marketingu z udziałem osób wpływowych w Sieci (tzw. influencerów).
     
  • Marki będą w znacznie większym stopniu niż teraz podejmować współpracę zarówno z tymi, którzy mają zgromadzoną wokół siebie dużą społeczność, ale i z tymi, którzy autoryzują treści wyjątkowo dobrej jakości. Tym samym można się spodziewać, że większego znaczenia nabiorą agencje oferujące współpracę z wpływowymi osobami, wortalami, portalami.
     
  • Wzrośnie nacisk na pomiar efektywności działań content marketingowych.
drukuj artykuł
Marketing narracyjny, czyli jak się wyróżnić z tłumu
07 wrzesień 2015
Opowiadanie własnych  historii i eksportowanie ich w... czytaj więcej
Re: blogowanie w firmie
01 lipiec 2015
1. Z jakich powodów firma powinna prowadzić... czytaj więcej
Recykling treści
13 październik 2015
 O  „przepłukiwaniu” treści, nowym... czytaj więcej
Evergreen content, czyli wiecznie aktualny
09 lipiec 2015
Choć dziś, w czasach ciągłego przepływu idei i... czytaj więcej
Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail