Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Content marketing: 2016
19 styczeń 2016
Zapewne 1000 razy słyszeliście, że dzisiaj nie da się prowadzić ani skutecznego PR-u, ani skutecznego marketingu, ignorując Internet. Mówiąc ściślej, ignorując własny content w Internecie. A mówiąc inaczej, ze specjalną dedykacją dla obrońców polszczyzny –  nie da się budować marki i sprzedawać, ignorując potrzebę autorskiego kontentu albo po prostu autorskich treści.

Słyszeliście więc pewnie, że autorski content w dwóch ubiegłych latach był utożsamiany z jądrem nowoczesnego marketingu. A jak będzie w 2016?

Jeśliby wierzyć prognozom obserwatorów rynku content marketingu, można by powiedzieć, że wielkich zmian nie należy oczekiwać. No może z tą jedną i wcale niedrobną – treści od marek muszą być lepsze, skuteczniejsze, otwarte na aktywność użytkowników. Reszta raczej pozostanie bez zmian. No może jeszcze bardziej niż dotąd zostaną ze sobą powiązane: content marketing, aktywność
w mediach społecznościowych i PR.

 

9 głównych tendencji w content marketigu w roku 2016


Z obserwacji własnych i lektury drobnych i rozległych wzmianek, artykułów
i prezentacji obserwatorów rynku content marketingu, wyłania się taka oto lista wzrostów, z którymi z dużym prawdopodobieństwem będziemy mieć do czynienia w 2016:


 
  • Wzrośnie jakość treści od marek, co spowoduje: wzrost kosztów content marketingu i wzrost perspektyw dla dobrych specjalistów tworzących treści (ekspertów, copywriterów, redaktorów, korektorów, content designerów).
     
  • Wzrośnie świadomość, że content marketing to treści w sposób szczególny związane z długoterminową strategią komunikacji marki – improwizacja zdecydowanie odchodzi do lamusa.
     
  • Wzrośnie nacisk na dystrybucję treści – dobrze zaplanowaną
    i wielokanałową oraz na budowanie publiczności marki.

     
  • Wzrośnie znaczenie treści generowanych przez użytkowników (UGC, user-generated content).
     
  • Wzrośnie potrzeba tworzenia treści interaktywnych.
     
  • Wzrośnie popularność treści wideo, co więcej staną się one podstawową formą przekazu dla wszystkich marek – nawet tych z branży B2B.  Z Youtube będą konkurować: Facebook Live, wideo na Twitterze, Periscope, Blab, Instagram oraz Vine.
     
  • Wzrośnie ilość powiązań content marketingu z reklamą natywną (native advertising) – nieagresywną, naturalną, odnajdywaną przez potencjalnych klientów w miejscach przez nich wyszukanych.
     
  • Wzrośnie znaczenia marketingu z udziałem osób wpływowych w Sieci (tzw. influencerów).
     
  • Marki będą w znacznie większym stopniu niż teraz podejmować współpracę zarówno z tymi, którzy mają zgromadzoną wokół siebie dużą społeczność, ale i z tymi, którzy autoryzują treści wyjątkowo dobrej jakości. Tym samym można się spodziewać, że większego znaczenia nabiorą agencje oferujące współpracę z wpływowymi osobami, wortalami, portalami.
     
  • Wzrośnie nacisk na pomiar efektywności działań content marketingowych.
drukuj artykuł
6 argumentów w obronie marketingu narracyjnego
08 wrzesień 2015
O narracjach w  twardym biznesie ... czytaj więcej
Chwyty i triki opisów kategorii produktów
06 sierpień 2015
Język bezpośrednich korzyści to nie wszystko. Trzeba je... czytaj więcej
Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? czytaj więcej
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
14 październik 2014
O korzyściach z prowadzenia bloga firmowego. czytaj więcej
10 przykazań w content marketingu
15 czerwiec 2015
1. Bądź sobą, nie udawaj. 2. Bądź oryginalny,... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail