Infolinia: 48 690 389 383
  • Fakty mówią – historie sprzedają!

Marketing narracyjny

Marketing narracyjny stał się rozpoznawalny i istotny wraz z książką Eryka Mistewicza, propagatora tego typu marketingu
w polityce i w promocji miast. Jego promocyjna i relacyjna siła sprawdza się wyśmienicie także poza marketingiem miejsc
i politycznym.

Marketing narracyjny funkcjonuje też pod takimi nazwami, jak: marketing opowieści, story marketing, storytelling, brand story.  W istocie ma długą historię, a od blisko 10 lat jest uznawany za rodzaj remedium na zmęczenie zużytymi i odhumanizowanymi formami marketingu – uprzedmiotowionymi, technokratycznymi.

               Nasza oferta 2015

Marketing narracyjny polega na oferowaniu interesujących opowieści:o firmach i ich założycielach, o ich produktach i usługach, o miejscach…

Marketing narracyjny jest formą dzielenia się doświadczeniami, emocjonalną i działającą na emocje, zapadającą w pamięć. Jej funkcją jest rynkowa perswazja, ale w równym stopniu emocjonalne przywiązywanie do marek
i ich właścicieli, inspirowanie, motywowanie, formułowanie pozytywnych przesłań.
Warunek dobrego marketingu opowieści jest tylko jeden – historie muszą być prawdziwe.

W marketingu narracyjnym chętnie używa  figur archetypowych, a więc wiecznych
i uniwersalnych. 

Chetnie odwołuje się także do niepowtarzalnych historii: właściciela (właścicieli firmy), jej pracowników, do początków firmy, jej „punktów zwrotnych” (sukcesów lub porażek), historii pochodzących od liderów opinii, kontrahentów, klientów, a wreszcie  do historii związanych z samym produktem/produktami.

Marketing narracyjny pozwala na twórcze włączenie w  budowanie marki -  kryzysów, na komunikowanie pozytywnych  aspektów porażek.


Korzyści z marketingu narracyjnego:
  • artykułowanie rynkowej wyjątkowości w  „niekopiowalny” i najnaturalniejszy sposób,
  • budowanie i podtrzymywanie więzi wewnętrznych i klienckich w oparciu o emocje,
  • tworzenie spójnych narracji wizerunkowych: marka - produkt - komunikacja,
  • budowanie ram dla zaangażowania klientów w proces pozycjonowania marki i jej produktu/ produktów, 
  • wnoszenie wartości dodanych: emocjonalnych, estetycznych, rozrywkowych, edukacyjnych.

Zadzwoń - napisz - skonsultuj usługę już dziś!

Kontakt

Wyceny dokonujemy za darmo.
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail