Infolinia: 48 690 389 383
  • Oferta specjalna !!!

Marketing kulturowy

Marketing kulturowy niejedno ma imię. Jako  równoznacznych  z nim nazw używa się pojęć branding kulturowy, budowanie marki ikony. Za jego międzynarodowego promotora uznaje się Douglasa Holta.

Marketing kulturowy wychodzi od rozpoznania kultury danej grupy społecznej,  by uchwycić charakterystyczny dla niej "dysonans kulturowy", czyli specyficzną "siatkę napięć", jak na przykład rozziew pomiędzy możliwościami a aspiracjami, konflikty, obawy, oczekiwania, pragnienia.

                         
               Nasza oferta 2015




 
"Siatka napięć" może być redukowana przez podaż odpowiednich idei i produktów. Same produkty, pozycjonowane na każdym etapie ich życia z użyciem odpowiedniej wiedzy o kulturze ich realnych i potencjalnych nabywców, mogą uzyskać w danej grupie status supermarki - symbolu ich kultury, zamieniając przedstawicieli tej grupy w żywicieli marki, produktu, usługi
i wyznawców ich/ jej "legendy".


Ikonami mogą stać się realni i fikcyjni ludzie, firmy, organizacje, miejsca, produkty, jak kiedyś: Steve Jobs, Apple, Greenpeace, Harvard i Oxford czy - Krzemowa Dolina, Paryż, Harlem.
 
Marketing kulturowy wiąże też produkt i strategię jego promocji i sprzedaży z kulturowymi uwarunkowaniami: narodowymi, regionalnymi, lokalnymi.

Jego fundamentem jest przeświadczenie, że pewne znaczenia przypisywane przez konsumentów produktom i usługom są zdeterminowane kulturowo, przez rdzenne otoczenie kulturowe.
Otoczenie to daje się opisać przez takie wielkości, jak: wartości, postawy, wierzenia, normy zachowań, styl życia, upodobania, sposób komunikowania, ale też na przykład znaczenia gestów, symboliki barw, liczb, kształtów, mitów i tabu kulturowe.


Korzyści z marketingu  kulturowego:


 

  • trwałość pozycjonowania obniżająca znaczenie pojedynczej kampanii reklamowo-marketingowej

     

  • trwałość pozycjonowania dającą możliwość okresowej reinterpretacji kluczowych wartości/ rewitalizacji marki

     

  • wyrazistość pozycjonowania przez wytworzenie społecznej zdolności oznaczania czy symbolizowania "czegoś"

     

  • realizacja komunikacji marketingowej jako tekstu kultury, dopasowanego do języka jego odbiorcy/zerwanie ze standardami tradycyjnej reklamy i marketingu

     

Zadzwoń - napisz - skonsultuj usługę już dziś!

Kontakt

Wyceny dokonujemy za darmo.

 
 

Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail