Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Recykling treści
13 październik 2015
Mówiąc po polsku i nieco metaforycznie, recykling polega na „przepłukaniu” treści, przesortowaniu, odnowieniu, wzbogaceniu, przeniesieniu. Ale
w środowisku ludzi, którzy zajmują się kreacją, produkcją i dystrybucją treści przyjęło się mówienie – recykling.
 

Recykling treści, czyli….

Recykling treści bywa też określany jako content recykling czy content repurposing, czyli zmiana jakości treści czy/i obiegu. To pojęcie związane jest też z takim określeniami, jak: cross-medialność czy transmedialność, czyli – umieszczanie treści w różnych kanałach komunikacyjnych czy równoczesne rozwijanie komunikacji za pośrednictwem różnych kanałów (własne media, media płatne, media społecznościowe, media zdobyte, komunikacja książkowa czy e-bookowa, czy w końcu – bezpośrednia, jak wykład czy prelekcja). A zatem prawdziwy recykling treści nie ma nic wspólnego z przysłowiowym „odgrzewaniem kotletów”.
 

Jak uprawiać recykling treści?

Można więc odnawiać stare treści przez:
  • aktualizowanie starych treści za każdym razem, gdy pojawiają się nowe wartościowe informacje z nimi związane
  • aktualizowanie starych treści jako odpowiedź na komentarze czy pytania ich odbiorców
  • przypomnienie starych treści na marginesie komentarzy do treści zewnętrznych, które z nimi wyjątkowo korespondują
  • rozwijanie starych treści o nowe konteksty, o nowe punkty widzenia, zwłaszcza jeśli nadarza się jakaś specjalna okazja
  • zestawianie starych treści w nowych wyborach, podsuwanych przez życie treści, na przykład:
Najczęściej czytane
Najgoręcej komentowane
Najpopularniejsze wpisy gościnne
Podsumowanie kwartału, półrocza, roku
  • przesortowanie starych treści i zestawienie ich w nowych wyborach o charakterze poradnikowym, na przykład:
X sposobów na…
  • przesortowanie starych treści i zestawienie ich w cykle tematyczne, na przykład:
W kręgu X
Wokół X
  • rozwijanie popularnych wpisów i przeformatowanie ich z myślą o nowych kanałach komunikacji, czyli o nowych odbiorcach, na przykład w takich kierunkach, jak:
blogowy post – artykuł ekspercki – prezentacja – broszura – e-book – książka
lista kontrolna – artykuł poradnikowy – tutorial – poradnik
chmura słów – post – artykuł –infografika – videoinfografika – animacja
zdjęcie – galeria – lookbook
blog lub vlog – książka
  • publikowanie wpisów w tematycznych wydawnictwach zbiorowych na cyfrowej platformie do publikacji, takiej jak ISSUU czy Joomag
     

Źródła recyklingu treści

Najczęstsze źródła recyklingu treści stanowią: badania i obserwacje własne, nasłuchiwanie Sieci – głosów instytucji badawczych, wpływowych wortali
i blogerów, słuchanie głosów branży – opinii branżowych instytucji i mediów, ekspertów i dziennikarzy, posiłkowanie się sugestiami i pytaniami klientów
i odbiorców treści, cytatami klasyków literatury fachowej, ale i pięknej i kina, wykorzystywanie „odpadów" – to jest materiałów graficznych fotograficznych  i filmowych, które wcześniej nie zostały użyte, itd...


Zalety recyklingu treści

  1. Oszczędność – recykling treści jest mniej kosztowny niż kreacja
    i realizacja nowych treści.

  2. Wzrost jakości treści – przepracowanie treści, daje możliwość ich źródłowej, merytorycznej, stylistycznej, kompozycyjnej weryfikacji, czyli optymalizacji.

  3. Rozszerzenie kręgu odbiorców o odbiorców kolejnych mediów
    i kanałów komunikacyjnych w związku z ich przeformatowaniem i nową dystrybucją.

  4. Zwiększenie szans na większą rozpoznawalność marki.

  5. Zwiększenie szans na lepszą obecność w wszukiwarkach.


    Anna Tytkowska


 

drukuj artykuł
6 korzyści z autorskiego słownika na WWW
11 maj 2015
Własne słowniki, leksykony czy terminarze publikuje na... czytaj więcej
10 przykazań w content marketingu
15 czerwiec 2015
1. Bądź sobą, nie udawaj. 2. Bądź oryginalny,... czytaj więcej
Evergreen content, czyli wiecznie aktualny
09 lipiec 2015
Choć dziś, w czasach ciągłego przepływu idei i... czytaj więcej
Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
O blogowym wspieraniu marki osobistej i firmy. czytaj więcej
Opis kategorii produktu
07 sierpień 2015
Jeden z naszych autorskich opisów kategorii produktu... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail