Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
I pomyśleć, że weteranką w świecie artystyczno-biznesowej blogosfery jest Krystyna Janda – aktorka, reżyserka, właścicielka „Polonii” i „Och-Teatru", ważnych scen na mapie polskich teatrów prywatnych. Warto przypomnieć, że debiut w roli właścicielki sceny prywatnej Janda uprzedziła kilkuletnim blogowaniem, konsekwentnie budując swoją realną i potencjalną widownię, niezależnie od tzw. wielkich mediów. I nie  ma większego znaczenia, na ile firmowana przez nią blogosfera była i jest autorska, na ile tworzona  była czy jest przy współudziale współpracowników, bo udzielanie gościny przyjaciołom i partnerom to w blogerskim świecie –  budowanym na relacjach –  coś zupełnie naturalnego.
 
Blog firmowany nazwiskiem Jandy rozpoczął swoje funkcjonowanie 1 grudnia 2001 roku i należy do grona najstarszych w polskim Internecie. Warto przypomnieć, że za początek historii blogowania uznaje się (choć rzecz jasna niejednomyślnie) dzień 14 listopada 1995 – debiut internetowego dziennika Claudia Pinaheza. A zatem blog Jandy zaczął funkcjonowanie tylko sześć lat  po tym,  jak   zrodziło się samo blogowanie (nienazwane jeszcze dzisiejszym terminem) i uprzedził o kilka lat erupcję polskiej blogosfery (2005 – 2007).
W miarę dojrzewania jej bloga pojawiały się  coraz to nowe funkcjonalności.

Od  początku blog Jandy umiejętnie łączył treści:
  • prywatne (bardzo starannie selekcjonowane),
  • branżowe,
  • anonsujące wizję przyszłego teatru,
  • pozycjonujące gotowy już teatr(y) i jego repertuar(y) na teatralnym rynku,
  • praktyczne, związane z uczestnictwem w oferowanych wydarzeniach teatralnych i innych,
  • budujące markę osobistą, połączone z udziałem w różnych projektach zewnętrznych –  ­literackich, filmowych, estradowych.

Blog stał się tu polem budowania i pielęgnowania relacji z widownią (blogowanie  jest   szczególnie pożądane  w przypadku prowadzenie tzw. ekonomii afektywnej, ufundowanej na  podejmowaniu decyzji klienckich w oparciu o emocje). Z czasem stał się też narzędziem wyróżniania/odróżniania własnej oferty na rynku, a także przekazywania informacji praktycznych. Stał się też źródłem pozyskiwania takich informacji, jak statystyczne (choćby dotyczące geograficznego zasięgu publikowanych treści, popularności poruszanych tematów i problemów) czy marketingowe.

Blog jest także jest znakomitym „archiwistą” i z czasem może służyć jako materiał na blooka, czyli książkę powstałą z postów.


drukuj artykuł
10 przykazań w content marketingu
15 czerwiec 2015
1. Bądź sobą, nie udawaj. 2. Bądź oryginalny,... czytaj więcej
Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? czytaj więcej
Recykling treści
13 październik 2015
 O  „przepłukiwaniu” treści, nowym... czytaj więcej
Ceny treści dla Internetu. Raport z sieci
29 grudzień 2014
Rozpoznaniem objęto szeroki wachlarz tekstów... czytaj więcej
Trzy odsłony content marketingu
30 marzec 2015
Sama książka jest próbą zreferowania wszystkiego,... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail