Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
I pomyśleć, że weteranką w świecie artystyczno-biznesowej blogosfery jest Krystyna Janda – aktorka, reżyserka, właścicielka „Polonii” i „Och-Teatru", ważnych scen na mapie polskich teatrów prywatnych. Warto przypomnieć, że debiut w roli właścicielki sceny prywatnej Janda uprzedziła kilkuletnim blogowaniem, konsekwentnie budując swoją realną i potencjalną widownię, niezależnie od tzw. wielkich mediów. I nie  ma większego znaczenia, na ile firmowana przez nią blogosfera była i jest autorska, na ile tworzona  była czy jest przy współudziale współpracowników, bo udzielanie gościny przyjaciołom i partnerom to w blogerskim świecie –  budowanym na relacjach –  coś zupełnie naturalnego.
 
Blog firmowany nazwiskiem Jandy rozpoczął swoje funkcjonowanie 1 grudnia 2001 roku i należy do grona najstarszych w polskim Internecie. Warto przypomnieć, że za początek historii blogowania uznaje się (choć rzecz jasna niejednomyślnie) dzień 14 listopada 1995 – debiut internetowego dziennika Claudia Pinaheza. A zatem blog Jandy zaczął funkcjonowanie tylko sześć lat  po tym,  jak   zrodziło się samo blogowanie (nienazwane jeszcze dzisiejszym terminem) i uprzedził o kilka lat erupcję polskiej blogosfery (2005 – 2007).
W miarę dojrzewania jej bloga pojawiały się  coraz to nowe funkcjonalności.

Od  początku blog Jandy umiejętnie łączył treści:
  • prywatne (bardzo starannie selekcjonowane),
  • branżowe,
  • anonsujące wizję przyszłego teatru,
  • pozycjonujące gotowy już teatr(y) i jego repertuar(y) na teatralnym rynku,
  • praktyczne, związane z uczestnictwem w oferowanych wydarzeniach teatralnych i innych,
  • budujące markę osobistą, połączone z udziałem w różnych projektach zewnętrznych –  ­literackich, filmowych, estradowych.

Blog stał się tu polem budowania i pielęgnowania relacji z widownią (blogowanie  jest   szczególnie pożądane  w przypadku prowadzenie tzw. ekonomii afektywnej, ufundowanej na  podejmowaniu decyzji klienckich w oparciu o emocje). Z czasem stał się też narzędziem wyróżniania/odróżniania własnej oferty na rynku, a także przekazywania informacji praktycznych. Stał się też źródłem pozyskiwania takich informacji, jak statystyczne (choćby dotyczące geograficznego zasięgu publikowanych treści, popularności poruszanych tematów i problemów) czy marketingowe.

Blog jest także jest znakomitym „archiwistą” i z czasem może służyć jako materiał na blooka, czyli książkę powstałą z postów.


drukuj artykuł
10 przykazań w content marketingu
15 czerwiec 2015
1. Bądź sobą, nie udawaj. 2. Bądź oryginalny,... czytaj więcej
Chwyty i triki opisów kategorii produktów
06 sierpień 2015
Język bezpośrednich korzyści to nie wszystko. Trzeba je... czytaj więcej
Content marketing: 2016
19 styczeń 2016
Słyszeliście więc pewnie, że autorski content w... czytaj więcej
6 korzyści z unikatowych treści na firmowej WWW
25 maj 2015
Po co małej i lokalnej firmie strona WWW i po co jej... czytaj więcej
Marketing narracyjny, czyli jak się wyróżnić z tłumu
07 wrzesień 2015
Opowiadanie własnych  historii i eksportowanie ich w... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail