Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
14 październik 2014
W 1999 roku został ogłoszony The Cluetrain Manifesto. Skierowany do korporacji przekonywał, że Internet przekształca rynek oraz sposoby przepływu informacji o produktach w sposób niezwykle intensywny. Uprzedza wszystkie zmiany, które dokonują się wewnątrz firm oferujących swoje produkty. Podstawowa teza przywołanego manifestu brzmiała: „Rynki to rozmowy”. Dwie kolejne to: „Rynki składają się z ludzi, a nie z grup demograficznych” oraz „Ludzie rozmawiają po ludzku. Mówią ludzkim głosem”.
 
The Cluetrain Manifesto  (w 2000 przełożony na polski jako Manifest www.cluetrain.com: koniec ery tradycyjnego biznesu, tłum. K. Thomas. M. Cichy) napisano przed „erupcją” blogosfery. Parę lat później, już po jej okrzepnięciu, uznano, że to właśnie blogi  firm i marek umożliwiają bezpośrednie porozumiewanie się z konsumentami z odsunięciem na dalszy plan tzw. wielkich mediów. Dziś już nikt nie żywi większych wątpliwości, że firmowa czy markowa blogosfera może wydatnie wpływać na sukces rynkowy.

Blogi przede wszystkim przyciągają klientów, skupiając ich uwagę na:
1. wiedzy, doświadczeniu, sprawnościach oferenta, wydatnie kreując jego wizerunek, 
2. propozycji rozwiązań podstawowych klienckich problemów,
3. jakości oferowanych produktów.


Nierzadko blogowanie umożliwa moderowanie dyskusji internetowych związanych z prowadzoną sprzedażą, a także przestrzenne rozszerzenie publiczności. Nawet jeśli dany biznes ma zasięg lokalny, to rozszerzenie odbiorców dedykowanego mu bloga jest korzystne.Blog tworzy także stabilne i naturalne ramy dla akcji specjalnie angażujących publiczność,  jak na przykład przeprowadzanie konkursów.
 
W literaturze przedmiotu często przywołuje się przykład Thomasa Mahona, londyńskiego krawca  i jednego z pierwszych blogerów, którym blogowanie przyniosło wizerunkowy i rynkowy sukces. Specjalizuje się on w  szyciu garniturów na zamówienie. Swój blog rozwijany przy pomocy specjalistów od reklamy, wykorzystuje od lat głównie jako platformę komunikacyjną oraz narzędzie umacniania swojej pozycji  w roli  eksperta w dziedzinie krawiectwa męskiego, zwracając przy tym uwagę na specyfikę tego krawiectwa, wciągając w jego „spektakl” aktualnych i potencjalnych klientów oraz inne media społecznościowe.

Poza tym wszystkim blogi doskonale i naturalnie pozycjonują.



drukuj artykuł
Opis kategorii produktu
07 sierpień 2015
Jeden z naszych autorskich opisów kategorii produktu... czytaj więcej
Copywriting a content marketing
15 lipiec 2015
O opywritingu i content marketingu  - w telegraficznym... czytaj więcej
Unikatowe, unikalne czy tylko niezduplikowane treści ?
19 styczeń 2015
...wcieliliśmy w życie naszą wewnętrzną normę dobrych... czytaj więcej
Krystyna Janda, czyli bizneswoman z blogiem
16 październik 2014
O blogowym wspieraniu marki osobistej i firmy. czytaj więcej
Lolcontent
17 listopad 2014
O  słownikowej i wirusowej karierze pewnego akronimu. czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail