Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
14 październik 2014
W 1999 roku został ogłoszony The Cluetrain Manifesto. Skierowany do korporacji przekonywał, że Internet przekształca rynek oraz sposoby przepływu informacji o produktach w sposób niezwykle intensywny. Uprzedza wszystkie zmiany, które dokonują się wewnątrz firm oferujących swoje produkty. Podstawowa teza przywołanego manifestu brzmiała: „Rynki to rozmowy”. Dwie kolejne to: „Rynki składają się z ludzi, a nie z grup demograficznych” oraz „Ludzie rozmawiają po ludzku. Mówią ludzkim głosem”.
 
The Cluetrain Manifesto  (w 2000 przełożony na polski jako Manifest www.cluetrain.com: koniec ery tradycyjnego biznesu, tłum. K. Thomas. M. Cichy) napisano przed „erupcją” blogosfery. Parę lat później, już po jej okrzepnięciu, uznano, że to właśnie blogi  firm i marek umożliwiają bezpośrednie porozumiewanie się z konsumentami z odsunięciem na dalszy plan tzw. wielkich mediów. Dziś już nikt nie żywi większych wątpliwości, że firmowa czy markowa blogosfera może wydatnie wpływać na sukces rynkowy.

Blogi przede wszystkim przyciągają klientów, skupiając ich uwagę na:
1. wiedzy, doświadczeniu, sprawnościach oferenta, wydatnie kreując jego wizerunek, 
2. propozycji rozwiązań podstawowych klienckich problemów,
3. jakości oferowanych produktów.


Nierzadko blogowanie umożliwa moderowanie dyskusji internetowych związanych z prowadzoną sprzedażą, a także przestrzenne rozszerzenie publiczności. Nawet jeśli dany biznes ma zasięg lokalny, to rozszerzenie odbiorców dedykowanego mu bloga jest korzystne.Blog tworzy także stabilne i naturalne ramy dla akcji specjalnie angażujących publiczność,  jak na przykład przeprowadzanie konkursów.
 
W literaturze przedmiotu często przywołuje się przykład Thomasa Mahona, londyńskiego krawca  i jednego z pierwszych blogerów, którym blogowanie przyniosło wizerunkowy i rynkowy sukces. Specjalizuje się on w  szyciu garniturów na zamówienie. Swój blog rozwijany przy pomocy specjalistów od reklamy, wykorzystuje od lat głównie jako platformę komunikacyjną oraz narzędzie umacniania swojej pozycji  w roli  eksperta w dziedzinie krawiectwa męskiego, zwracając przy tym uwagę na specyfikę tego krawiectwa, wciągając w jego „spektakl” aktualnych i potencjalnych klientów oraz inne media społecznościowe.

Poza tym wszystkim blogi doskonale i naturalnie pozycjonują.



drukuj artykuł
Content marketing: 2016
19 styczeń 2016
Słyszeliście więc pewnie, że autorski content w... czytaj więcej
Content, kontent, treść czy zawartość?
09 kwiecień 2015
Choć trend content marketingowy rozwija się na świecie... czytaj więcej
6 argumentów w obronie marketingu narracyjnego
08 wrzesień 2015
O narracjach w  twardym biznesie ... czytaj więcej
Social media, marketing i content marketing
25 marzec 2015
Co jak co, ale komunikacyjne doświadczenia... czytaj więcej
6 korzyści z autorskiego słownika na WWW
11 maj 2015
Własne słowniki, leksykony czy terminarze publikuje na... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail