Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

9 wyróżników komunikacji blogowej
15 wrzesień 2015
Blog prowadzić każdy może, jeden lepiej, a drugi gorzej….Niestety,
w komunikacji firmowej trudno kwitować efekty blogginu jednym kultowym zdaniem, które motywuje każdą amatorską aktywność: „przecież nie o to chodzi, jak co komu wychodzi…”

 

Blog to podstawowy format content marketingu

Blogowanie, o czym pisaliśmy już wcześniej to dzisiaj jeden z podstawowych formatów content marketingu. Wydawcom bloga sprzężonego z content marketingiem sen z oczu spędza na ogół troska o dostawę nowych treści – przyciągających, wciągających, przywiązujących i sprzedających.

Tymczasem, decydując się na wydawanie bloga organizacyjnego, w tym rzecz jasna firmowego, warto mieć jeszcze w pamięci na przykład konieczność uzgadniania tych treści z ogólną strategią marketingową organizacji czy modelowe cechy komunikacji blogowej. Te cechy, które z organizacyjnego uczestnictwa w blogosferze czynią komunikację absolutnie odrębną, wyróżniającą i wyraziście odróżniającą od innych formatów content marketingu.

 

9 podstawowych cech bloga

  1. Bezpośredniość
  2. Nieoficjalność
  3. Subiektywizm i autentyzm
    Założenie subiektywizmu relacji odróżnia blogera od dziennikarza.
  4. Dynamiczny i ciągły przyrost treści przy epizodycznej strukturze publikowania-postowania, co można też określić jako ciągłość publikowania we fragmentach luźno połączonych ze sobą
    Pierwowzorami tej struktury są z jednej strony pamiętnik, z drugiej zaś – opowieści hipertekstowe. Dynamiczne życie treści
  5. Posty mogą być edytowane wielokrotnie czy usuwane.
  6. Sieciowość – nawiązywanie do treści innych blogerów oraz wydawców piszących do tej samej grupy docelowej lub na te same tematy
    Bloger lub grupa blogerów mogą pełnić funkcję opiekunów nad określoną grupą treści.
  7. Interakcyjność – dialogiczność i otwartość na komentowanie przez innych, blogowanie to tworzenie treści z włączonymi opcjami słuchania, monitorowania, reagowania
    „Blog stał się ważnym zjawiskiem , między innymi dlatego, że przekształca bezduszne narzędzia marketingowe w konwersację”*
  8. Hipertekstowość – linkowe odsyłanie do własnych i obcych treści ilustrujących, rozszerzających czy pogłębiających publikowane treści
  9. Dostosowanie do ekranowego i multitekstowego stylu odbioru, czyli webwriting zastosowany

*J. Wright, Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów. Przeł. K. Robson. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007.


 
Blogowanie w chmurze słów.
drukuj artykuł
6 głównych przykazań działań na Facebooku
20 sierpień 2015
Stworzenie wpisu to ćwierć sukcesu, jego dalsze dobre... czytaj więcej
6 korzyści z autorskiego słownika na WWW
11 maj 2015
Własne słowniki, leksykony czy terminarze publikuje na... czytaj więcej
Recepta na optymalizację tekstów
01 grudzień 2014
Jak pisać,  aby sieciowe treści były optymalne? czytaj więcej
Re: blogowanie w firmie
01 lipiec 2015
1. Z jakich powodów firma powinna prowadzić... czytaj więcej
Content, kontent, treść czy zawartość?
09 kwiecień 2015
Choć trend content marketingowy rozwija się na świecie... czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail