Blog prowadzić każdy może, jeden lepiej, a drugi gorzej….Niestety,
w komunikacji firmowej trudno kwitować efekty blogginu jednym kultowym zdaniem, które motywuje każdą amatorską aktywność: „przecież nie o to chodzi, jak co komu wychodzi…”
w komunikacji firmowej trudno kwitować efekty blogginu jednym kultowym zdaniem, które motywuje każdą amatorską aktywność: „przecież nie o to chodzi, jak co komu wychodzi…”
Blog to podstawowy format content marketingu
Blogowanie, o czym pisaliśmy już wcześniej to dzisiaj jeden z podstawowych formatów content marketingu. Wydawcom bloga sprzężonego z content marketingiem sen z oczu spędza na ogół troska o dostawę nowych treści – przyciągających, wciągających, przywiązujących i sprzedających.
Tymczasem, decydując się na wydawanie bloga organizacyjnego, w tym rzecz jasna firmowego, warto mieć jeszcze w pamięci na przykład konieczność uzgadniania tych treści z ogólną strategią marketingową organizacji czy modelowe cechy komunikacji blogowej. Te cechy, które z organizacyjnego uczestnictwa w blogosferze czynią komunikację absolutnie odrębną, wyróżniającą i wyraziście odróżniającą od innych formatów content marketingu.
Tymczasem, decydując się na wydawanie bloga organizacyjnego, w tym rzecz jasna firmowego, warto mieć jeszcze w pamięci na przykład konieczność uzgadniania tych treści z ogólną strategią marketingową organizacji czy modelowe cechy komunikacji blogowej. Te cechy, które z organizacyjnego uczestnictwa w blogosferze czynią komunikację absolutnie odrębną, wyróżniającą i wyraziście odróżniającą od innych formatów content marketingu.
9 podstawowych cech bloga
- Bezpośredniość
- Nieoficjalność
-
Subiektywizm i autentyzm
Założenie subiektywizmu relacji odróżnia blogera od dziennikarza. -
Dynamiczny i ciągły przyrost treści przy epizodycznej strukturze publikowania-postowania, co można też określić jako ciągłość publikowania we fragmentach luźno połączonych ze sobą
Pierwowzorami tej struktury są z jednej strony pamiętnik, z drugiej zaś – opowieści hipertekstowe. Dynamiczne życie treści - Posty mogą być edytowane wielokrotnie czy usuwane.
-
Sieciowość – nawiązywanie do treści innych blogerów oraz wydawców piszących do tej samej grupy docelowej lub na te same tematy
Bloger lub grupa blogerów mogą pełnić funkcję opiekunów nad określoną grupą treści. -
Interakcyjność – dialogiczność i otwartość na komentowanie przez innych, blogowanie to tworzenie treści z włączonymi opcjami słuchania, monitorowania, reagowania
„Blog stał się ważnym zjawiskiem , między innymi dlatego, że przekształca bezduszne narzędzia marketingowe w konwersację”* - Hipertekstowość – linkowe odsyłanie do własnych i obcych treści ilustrujących, rozszerzających czy pogłębiających publikowane treści
- Dostosowanie do ekranowego i multitekstowego stylu odbioru, czyli webwriting zastosowany
*J. Wright, Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów. Przeł. K. Robson. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007.