2. Bądź oryginalny, wyróżnij się pozytywnie*.
3. Bądź użyteczny, nie myśl jak marketer, ale jak klient**.
4. Nie spamuj – bądź lubiany, a nie natrętny.
5. Buduj zaangażowanie, czyli uprawiaj dialog.
6. Bądź rzetelny.
7. Bądź cierpliwy.
8. Słuchaj i nigdy nie przestawaj słuchać***.
9. Bądź społeczny, doceniaj innych i dziel się z innymi.
10. Szanuj innych****.
*„Gdy żyjesz w świecie, w którym dominująca wyszukiwarka koncentruje się na promowaniu cennych stron, a wiodący portal społecznościowy skupia na ludziach rekomendujących cenne strony, nie masz innego wyboru, jak tylko poświecić swój czas i energię na stworzenie czegoś…cóż, cennego”. (Evan Bailyn)
**„Nowy marketing oznacza dostarczanie możliwie jak największej wartości możliwie jak największej liczbie ludzi i jak najczęściej”. (Paul Roetzer)
***„Feedback is a gift”.
„Komunikacja to 50% słuchania i 50% mówienia”. (Dave Kerpen)
„Kto wsłuchuje się w otoczenie, rzadziej popełnia błędy. Jeśli nie przestaje się słuchać, można zgasić płomyk, zanim zmieni się w pożar”. (Darren Barefoot, Julie Szabo)
„Dwudziestowieczne marki były krzyczącymi markami. Było im łatwo. Marki XXI wieku są markami słuchającymi, a wrażliwość na kulturę jest nowym Świętym Gralem globalnego marketingu”. (Simon Anholt)
****„[…] traktuj ludzi, do których piszesz tak, jakbyście byli w tym samym pokoju. Kiedy przychodzi się w gości na podwieczorek, nie wypada wyciągną megafonu i reklamować swojego produktu, przerywać rozmów, żeby go pochwalić. Nie wypada też zmyślać”.
(Darren Barefoot, Julie Szabo)
Uwaga, uwaga! Przykazania sprawdzają się podobno także poza content marketingiem i Siecią. Tak mówi nie tylko Goździkowa.